Hoe werk ik?
Om het beste resultaat te krijgen is het van belang dat we samen, een voor jullie op maat gemaakt, traject doorlopen. Mijn insteek is dat het een zo kort mogelijk traject is, maar wel met een resultaat voor de langere termijn. Maar elk kind is uniek en doorloopt het proces op zijn/haar eigen tempo en manier.
Bij mij geen strakke beleidsregels, administratieve rompslomp of wisselende coaches. Je hebt alleen met mij te maken en ik kan dus in de trajecten echt afstemmen op wat jouw kind aangeeft wat het nodig heeft. Dit kan betekenen dat ik bij het ene kind langer de tijd nodig heb om het vertrouwen te winnen en bij het andere kind duurt bijvoorbeeld het verankeren wat langer.
Wat doe ik als coach?
Als coach luister ik, speel ik mee, stel ik vragen, spiegel en observeer ik het kind. De eerste sessie(s) besteed ik veel aandacht aan het opbouwen van vertrouwen en veiligheid. Ik vind het heel belangrijk dat een kind zich op zijn/haar gemak voelt en veilig voelt, want dan kan het beste resultaat behaald worden.
Ik ga samen met het kind op zoek naar wat voor het kind werkt. Ik ben ervan overtuigd dat het kind alles in zich heeft om zelf oplossingen te vinden voor de uitdagingen die het kind ervaart. Om die oplossingen te vinden hebben de kinderen (en ouders) vaak een beetje hulp bij nodig.
Hoe bied ik die hulp?
Elk kind is uniek en elk traject wordt op maat gemaakt. Ik maak hierbij gebruik van diverse werkvormen en opdrachten die bij het kind passen en aansluiten bij de hulpvraag en het doel.
Hier kan je bijvoorbeeld denken aan diverse spelvormen, knutselen, verven, tekenen, het maken van een buitenwandeling, diverse oefeningen doen, opdrachten maken, visualisatie, meditatie of alles wat nodig is om aan te sluiten bij wat het kind op dat moment nodig heeft om tot het uiteindelijke doel te komen.
Waar coach ik op?
Tijdens het coachen kijk ik naar meerdere aspecten om het gehele plaatje in kaart te brengen. Wat heeft dit kind nodig?
Hoe ziet een coachingstraject eruit?
Alle trajecten worden op maat gemaakt, maar in de basis ziet het er als volgt uit: