Hoe bied ik die hulp?
Elk kind is uniek en elk traject wordt op maat gemaakt. Ik maak hierbij gebruik van diverse werkvormen en opdrachten die bij het kind passen en aansluiten bij de hulpvraag en het doel.
Hier kan je bijvoorbeeld denken aan diverse spelvormen, knutselen, verven, tekenen, het maken van een buitenwandeling, diverse oefeningen doen, opdrachten maken, visualisatie, meditatie of alles wat nodig is om aan te sluiten bij wat het kind op dat moment nodig heeft om tot het uiteindelijke doel te komen.
Mijn insteek is dat het een zo kort mogelijk traject is, maar wel met een resultaat voor de langere termijn. In het begin zijn de sessies 1x per week en gaandeweg kan er iets meer tijd tussen de afspraken komen. Dit is om het geleerde te kunnen oefenen, wat gebeurd er dan en waar moeten we dan nog aan werken. Ik probeer het kind handvatten e.d. te geven die het een leven lang kan gebruiken of op terug kan vallen. Na het traject gaat het kind (en jullie) het geleerde in de praktijk oefenen en gebruiken.
Wat nu als mijn kind na het traject toch weer even terugvalt?
Na het afsluiten van het traject hebben we na 6 weken een telefonische/online afspraak om te kijken hoe het gaat.
Het is heel normaal dat de ontwikkeling met pieken en dalen gaat. Het geleerde moet in de praktijk nog een stevigere basis krijgen en dat heeft tijd nodig. Maar jullie kind en jullie hebben de handvatten meegekregen om die stevige basis te gaan vormen. Ik heb daar alle vertrouwen in!
Vinden jullie het fijner om af te en toe toch nog even te sparren, een luisterend oor, steuntje in de rug en/of wat handvatten te krijgen? Dan kunnen we altijd kijken wat er op dat moment het beste bij jullie past!